LEITMOTIV N° 9: The inspirational beauty of Opal








La bellezza dell'opale dipende dal fatto che l'acqua mutevole si trova imprigionata all'interno del suo reticolo cristallino, spezzando e rifrangendo la luce in mille lievi arcobaleni. 

(ENGLISH VERSION BELOW)


biossido di silicio + acqua
cristallizzazione con sistema amorfo
famiglia dei quarzi
colori con base su fondo bianco con iridescenze arcobaleno

L'opale è solo una pietra, un agglomerato più o meno preciso di sostanze cristalline. Eppure nelle sue iridescenze cangianti ha in sé un qualcosa di magico e oniricamente misterioso



L'uomo, che vuole attribuire un significato ad ogni particella del creato, riconosce all'opale virtù e caratteristiche mirabolanti.

Questa pietra spinge l'animo a dare valore e considerazione agli aspetti emotivi della vita, apre una porta d'accesso verso l'inconscio ispirando nel contempo un senso di fiducia nel proprio futuro, rende il lato razionale e logico della nostra mente in equilibrio con la parte più fantasiosa e creativa.


" Unwoven light" by soo sunny park
Chris Wood glass sculptures
Julia Dault
"Didyme" by Berta Fischer
Kornél Kovács - Nincs EP
John Foster sculpture
Sylvie Fleury

La tendenza arcobaleno investe sia la moda che l'arte e il design, grazie anche allo sviluppo di materiali sempre più prestazionali: finte pelli metallizzate e perlate, plastiche e poliuretani in fogli ultrasottili, tessuti sintetici con effetti olografici.

Holographic faux leather fabric from Etsy shop BransTak

Multicolor plastic sheeting from Etsy shop Tavoos Arts

Con i suoi riflessi che vanno dall'azzurro, al verde e al rosa, questa pietra pare sospesa in un mondo senza tempo, freddo, irresistibile, segreto. Iridescenza continua e luminosa che si presta a mille interpretazioni....


NEW SIRENS


Swarovski dressSirena borealisAlexander McQueen Plato's Atlantis boots
Broderie Magic Mirror by Valentin Euthine

THE PINK EFFECT

yuima nakazato
barbara medo
Iridescent underwear

A SOFT TOUCH

Manish Arora spring 2015 backstage
JUUN J.
VERONIQUE BRANQUINHO SS 2014


FANTASTIC PLASTIC

Lily and Grace
Studio Sabine Marcelis X Eastpak Limited Edition
Rainbow raincoat
VIKA #3 Natalie Armin
UNIF Specter Skirt and top
imgur


RAINBOW MIRROR

Fiodor Golan spring 2015
Hyeres festival 2012
Space grunge
Holographic t-shirt

Sono queste caratteristiche sia estetiche che psicologiche che mi hanno affascinato e hanno reso l'opale come una "porta di accesso" all'immaginario di ricerca interiore che è alla base della mia recente collezione "Wounds", di cui parlo in maniera più approfondita nel mio portfolio.

Illustrations by Elisa Gibaldi for the collection "Wounds"

ENGLISH VERSION

The beauty of opal depends on whether the water is imprisoned within its crystal lattice, breaking and refracting light in a thousand of subtle rainbows.

silicon dioxide + water
crystallization  with amorphous 
family of quartz
colors based on white with 
rainbow iridescence


Opal is just a stone, an agglomeration more or less accurate than crystalline substances. Yet in its shimmering iridescence has in itself something magical and mysterious dreamily.
The man, who wants to give meaning to each particle of creation, recognizes to OPAL virtues and amazing features.
Pushes the mind to value and consider the emotional aspects of life, opens a gateway to the unconscious while inspiring a sense of confidence in our own future, it makes the logical and rational side of our mind in balance with the more imaginative and creative.
The rainbow trend the fashion that involves both art and design, thanks to the development of ever more performance materials: faux metallic and pearlescent leathers, plastics and polyurethanes in ultra-thin sheets, synthetic fabrics with holographic effects.
With its shades ranging from blue, green and pink, this stone seems suspended in a timeless world, cool, irresistible secret. Iridescence continuous and bright which is suitable for a thousand interpretations....
Are these aesthetic and psychological characteristics that fascinated me, making the opal as a "gateway" to the imaginary of soul searching, that is the base of my recent collection "Wounds", which I describe in more detail in my portfolio.


RELATED POST:

LEITMOTIV N° 6: Welcome to PastelWorld!













0 commenti